Statistical Yearbook Thailand 2018

สถิติเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร สถิติการสื่อสาร ที่นาเสนอในบทนี้ได้ข้อมูลจาก บริษัท ไปรษณีย์ไทย จากัด บริษัท ทีโอที จากัด (มหาชน) บริษัท กสท โทรคมนาคม จากัด (มหาชน) และสานักงาน สถิติแห่งชาติ สถิติบริการไปรษณีย์ ได้รับข้อมูลจาก บริษัท ไปรษณีย์ไทย จากัด สังกัดกระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศ และการสื่อสาร มีหน้าที่ให้บริการงานไปรษณีย์และบริการการเงิน โดยเก็บรวบรวมข้อมูลเกี่ยวกับการรับฝากไปรษณียภัณฑ์ ธรรมดา พัสดุไปรษณีย์ บริการพิเศษ ธนาณัติ และตั๋วแลก เงินไปรษณีย์ เป็นต้น สถิติการใช้เลขหมายโทรศัพท์ของประเทศไทย ได้รับข้อมูลจากบริษัท ทีโอที จากัด (มหาชน) สังกัด กระทรวงเทคโนโลยีสารสนเทศและการสื่อสาร ด าเนิน กิจการเกี่ยวกับโทรศัพท์และการสื่อสาร โทรคมนาคมทุก ประเภททั้งใน และระหว่างประเทศ ผ่านบริการต่างๆ ทั้งทาง สา ยโทรศัพท์ อินเทอร์เน็ต โทรศัพท์เคลื่อนท ี่ โดยแบ่งสาย งานการบริการลูกค้าเป็นเขตนครหลวง ประกอบด้วย กรุงเทพมหานคร นนทบุรี ปทุมธานี และสมุทรปราการ และเขตภูมิภาคหมายถึงเขตจังหวัดอื่นๆ Information Communication and Technology Statistics Communication statistics presented in this chapter have been compiled from The Thailand Post Company Limited, the CAT Telecom Public Company Limited, the TOT Public Company Limited and National Statistical Office. Statistics on Post were received from Thailand Post Co., Ltd , under Ministry of Information and Communication Technology. Their mission is to provide service on post and financial service. Data collected, such as postal ordinary, postal parcel, special service, money order and postal order, etc. Statistics on phone numbers of Thailand were received from TOT Public Company Limited; under the Ministry of Information and Communication Technology. They are operating telephone and communication, all kinds of tele-communication both national and international through any kinds of services, i.e. telephone lines, internet, and Cellular mobile's telephone. Customer zones were divided into Bangkok zone, including Bangkok, Nonthaburi, Pathum Thani, and Samuth prakarn and regional zone, covering the rest of provinces.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NzA0Nw==