Statistical Yearbook Thailand 2020

5. ไม่สมัครใจท างาน 6. ท างานโดยไม่ได้รับค่าจ้าง ผลกาไร ส่วนแบ่ง หรือ สิ่งตอบแทนอื่นๆ ให้แก่บุคคลซึ่งมิได้เป็นสมาชิกในครัวเรือน เดียวกัน 7. ท างานให้แก่องค์การ หรือสถาบันการกุศลต่างๆ โดยไม่ได้รับค่าจ้าง ผลกาไร ส่วนแบ่ง หรือสิ่งตอบแทนใดๆ 8. ไม่พร้อมที่จะท างาน เนื่องจากเหตุผลอื่น รายละเอียดอื่นๆ ตลอดจนแผนการสุ่มตัวอย่างและ วิธีการประมาณผล โปรดดูรายงานผลการสารวจภาวะการ ท างานของประชากร ทั่วราชอาณาจักร ซึ่งจัดท าโดย สานักงานสถิติแห่งชาติ แรงงานนอกระบบ สานักงานสถิติแห่งชาติ จัดท าครั้งแรกเมื่อ พ.ศ. 2548 โดยท าการสารวจไปพร้อม กับการสารวจภาวะการท างานของประชากร ไตรมาสที่ 3 เป็นประจาทุกปี เพื่อเป็นการตอบสนองความต้องการใช้ ข้อมูลแก่หน่วยงานด้านการวางแผนและกาหนดนโยบาย ในการใช้เป็นฐานข้อมูล เพื่อศึกษาถึงแรงงานนอกระบบ ในการขยายความคุ้มครองและการปร ะกันสังคมใ ห้ ครอบคลุมทุกสาขาอาชีพ เพื่อให้ผู้ที่ท างานนอกระบบได้ เข้าถึงการประกันสังคมและความคุ้มครอง จากการท างาน ได้รับความเป็นธรรม มีความมั่นคง จากการท างาน ซึ่งจะ ส่งผลให้แรงงานนอกระบบเหล่านี้มีคุณภาพชีวิตที่ดีขึ้น แรงงานนอกระบบ หมายถึง ผู้มีงานท าที่ไม่ได้รับ ความคุ้มครอง และหลักประกันทางสังคม อัตราค่าจ้างขั้น ต่า ได้รับข้อมูลจากกรมสวัสดิการ และคุ้มครองแรงงาน กระทรวงแรงงาน 5. voluntarily idle, 6. working without pay, profits, dividends or other payments for persons who were not member of the same household, 7. working without pay, profits, dividends or any other payments for charitable organizations and institutions, 8. otherwise not available for employment. For more detail, please see the sample design and method of estimation published in the Report of the Labour Force Survey, Whole Kingdom, published by National Statistical Office. Informal Employment : National Statistical Office conducted the first survey on Informal Employment in 2005. The survey was conducted annually and usually incorporated in the third quarter of the labour force survey. The purposes of the survey are aimed to serve information for the requirement of planning agencies and policy makers, as well as to create the informal employment database, in order to extend social security coverage for all occupations. As a result, informal employed people would benefit from accessing social security and protection from their work. The results of this survey could further contribute for an improvement of their quality of life. Informal employment refers to employed persons who have not been protected under social security. Data on Minimum wage rate were obtained from Department of Labour Protection and Welfare, Ministry of Labour. 57 Labour Statistics

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NzA0Nw==