Statistical Yearbook Thailand 2023

รถยนต บริการใช เช า หมายถึง รถยนต ที่จัดไว ให เช า ซึ่งมิใช เป นการเช าเพื่อนําไปรับจ างบรรทุกคนโดยสาร หรือสิ่งของ การทางพิเศษแห งประเทศไทย ได นําเสนอ ข อมูลเกี่ยวกับจํานวนรถยนต ใช ทางด วน และรายได จากการเก็บ ค าผ านทาง ตามด านเก็บค าผ านทาง Car for rent : vehicle prepared for rent service, not for carrying passengers or a truck . The Expressway and Rapid Transit Authority of Thailand presented data concerning number of vehicles using express way and revenue from toll fee. การรถไฟแห งประเทศไทย ประเทศไทยเริ่มสร าง ทางรถไฟในป 2435 และเป ดเดินรถถึงจังหวัดนครราชสีมา ใน พ.ศ. 2443 มีระยะทาง 265 กิโลเมตร ใช ระบบราง กว าง 1.435 เมตร หลังจาก พ.ศ. 2443 เมื่อสร างทางรถไฟ สายใต ขึ้นจึงเปลี่ยนมาใช ระบบรางกว าง 1 เมตร เพื่อที่จะ เชื่อมต อกับรางรถไฟของประเทศมาเลเซียและสาธารณรัฐ แห งสหภาพพม า ป จจุบันการรถไฟแห งประเทศไทยได เปลี่ยน มาใช ระบบรางกว าง 1 เมตรครบแล ว โดยมีระยะทาง รวมทั้งสิ้น 5 , 026.47 กิโลเมตร แบ งเป นระยะทางรางรถไฟ ระหว างเมือง 4,814.53 กิโลเมตร และระยะทางรางรถไฟฟ า ในกรุงเทพฯ และปริมณฑล 211.94 กิโลเมตร การขนส งทางอากาศ ได ข อมูลจาก บริษัท ท าอากาศยานไทย จํากัด (มหาชน) โดยรวบรวมข อมูล เกี่ยวกับจํานวนเที่ยวบิน ผู โดยสาร การขนส งสินค า และ การขนถ ายไปรษณียภัณฑ The State Railway of Thailand , the railway was firstly established in 1892 and the first line commenced in 1900 with 265 km. in length to Nakhon Ratchasima, the railway track was 1.435 meters in width. After 1900, when the Southern Railway was built, it switched to a 1- meter - wide rail system in order to connect to the railways of Malaysia and the Republic of the Union of Myanmar. Currently, the State Railway of Thailand has completely converted the railway to a meter gauge system and the total railway in operation is 5,026.47 km. long, which is divided into intercity rail distances of 4,814.53 km. and 211.94 km. in urban rail (Bangkok and Vicinity). Air transport, these statistics has been derived from the Airports of Thailand Public Company Limited. Air transport statistics were the number of flights, passengers, air freight, air parcel and so on. สถิติ “ต นทุนโลจิสติกส ” ถือเป นตัวชี้วัดที่สําคัญ ในการประ เมินประสิทธิภาพการบริหารจัดการระบบ โลจิสติกส ซึ่งประเทศที่มีประสบการณ และเป นตัวอย างที่ดี ( Best practices) ด า น ก า ร พัฒน า ร ะ บ บ โ ล จิ ส ติ ก ส อย างประ เ ทศสหรัฐอ เมริกาและญี่ปุ นได มีการจัดเก็บ ฐานข อมูลด านโลจิสติกส และจัดทําต นทุนโลจิสติกส ทั้งใน ระดับจุลภาคและมหภาคกันอย างแพร หลาย ในขณะที่ Logistics Statistics is a key indicator for evaluating a country’s capability in managing its logistics system. Countries with the best practice and development in logistics system, such as the United States of America and Japan, would widely exercise the database on both of logistics and logistics costs at Transport and Logistics Statistics 419

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA3NzA0Nw==