Social Indicators 2015 - page 56

46
3.2.6 การศึ
กษานอกระบบโรงเรี
ยน
การจั
ดการศึ
กษานอกระบบโรงเรี
ยน เพื
ขยายการศึ
กษาให
ครอบคลุ
มผู
ขาดโอกาสเข
าเรี
ยน
ในระบบ และเอื
ออํ
านวยให
ผู
เรี
ยนสามารถเลื
อก
การเรี
ยนการสอนที
เหมาะสมกั
บผู
เรี
ยน ซึ
งเป
ทางเลื
อกของการศึ
กษาอี
กรู
ปแบบหนึ
งที
ภาครั
ควรให
ความสํ
าคั
ญเช
นกั
น เนื
องจากมี
จํ
านวน
ผู
เรี
ยนอยู
ในระบบนี
ประมาณ 6 ถึ
ง 7 ล
านคน
มี
2 ใน 3 เรี
ยนอยู
ในการศึ
กษาประเภทสายอาชี
รองลงมาเป
นสายสามั
ญศึ
กษา
3.2.6 Non-formal Education
The Thai government has set up
non-formal education so as to support
vulnerable groups to access education,
which they could select, types of studying
to suit them. There were about 6-7 million
population in the non-formal education
system, of these, about two-thirds of
students are more likely to study vocational
education, followed by general education.
ตาราง 3.6 ผู
เรี
ยนประเภทการศึ
กษานอกระบบโรงเรี
ยน จํ
าแนกตามประเภทการศึ
กษา ป
การศึ
กษา 2554-2556
Table 3.6 Student in Non Formal Education by Type of Education: Academic Year 2011-2013
ประเภทการศึ
กษา
ป
การศึ
กษา/Academic Year
Type of Education
2554/2011 2555/2012 2556/2013
รวม
100.0
100.0
100.0
Total
การส
งเสริ
มการรู
หนั
งสื
2.7
3.1
4.1
Learning Promotion
การศึ
กษาเพื่
อชุ
มชนในเขตภู
เขา
1.3
2.0
1.2
Learning for Hill Tribe
สายสามั
ญศึ
กษา
24.5
40.4
25.0
General Education
สายอาชี
71.5
54.4
69.6
Vocational Certificate
ที่
มา:
สถิ
ติ
การศึ
กษาของประเทศไทย ป
การศึ
กษา 2554 ป
การศึ
กษา 2555-2556 และป
การศึ
กษา 2556-2557
สํ
านั
กงานเลขาธิ
การสภาการศึ
กษา
Source: Statistic Education of Thailand: Academic Year 2012, Academic Year 2012-2013, Academic Year 2013-2014,
Office of the Education Council.
1...,46,47,48,49,50,51,52,53,54,55 57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,...360
Powered by FlippingBook